Sådan finansieres driften af TandlægeTryghed
I TandlægeTryghed bliver vi nu og da spurgt til, om vi ikke bare er et fordyrende salgsled, når tandlægerne køber forsikring eller pension gennem os. Svaret er heldigvis et rungende nej. Vi har mange års erfaring med at forstå tandlægernes ønsker og behov for forsikring og pension.
TandlægeTryghed forhandler derfor kun aftaler, som præcist afspejler tandlægernes reelle behov. Ydelser og fordyrende vilkår tilpasset andre erhverv bliver sorteret fra, så tandlægerne ikke betaler for noget, som de reelt ikke har behov for.
I forhandlingerne med forsikrings- og pensionsselskaberne repræsenterer TandlægeTryghed ofte et kundepotentiale på op til 2.500 tandlæger. Vores store volumen giver mulighed for meget bedre aftaler end individuelle aftaler. Det kommer derfor tandlægerne til gode, at de kan blive en del af en gruppeordning.
Salgsarbejdet reducerer præmien
TandlægeTryghed får et administrationsbidrag af de forsikrings- og pensionsordninger, vi formidler. Administrationsbidraget modsvarer typisk de omkostninger, som forsikrings- eller pensionsselskabet ellers selv ville have haft til markedsføring og salg til nye kunder.
Forsikringer og pensioner formidlet via TandlægeTryghed udgør dermed en besparelse for forsikrings- eller pensionsselskabet, som betyder, at de kan tilbyde en lavere præmie.
Administrationsbidraget dækker driften
Administrationsbidraget bliver anvendt til at drive TandlægeTrygheds sekretariat – dvs. både TandlægeTrygheds forsikringsafdeling, dagpengesekretariatet og alle de tilhørende funktioner.
Vi påtager os rollen som formidler mellem tandlægerne og forsikrings- og pensionsselskaberne. Det giver os den bedste position til at få forsikrings- og pensionsselskaberne til at fokusere på tandlægernes ønsker og behov. Samtidig kan vi rådgive tandlægerne om de bedst mulige vilkår i forhold til forsikring og pension for netop dem.
Medarbejderne i TandlægeTrygheds forsikringsafdeling er højt specialiserede med en uddannelse indenfor forsikring og pension, ligesom vi naturligvis overholder lovkravene om løbende efteruddannelse.
Profit er ikke målet
Målsætningen for driften af TandlægeTryghed er ikke at skabe profit til en gruppe aktionærer.
Målsætningen er at levere de bedste og billigste forsikrings- og pensionsaftaler med en personlig og vedkommende service til medlemmerne af Tandlægeforeningen. Det betyder, at budget og regnskab altid tilstræbes at balancere – og overskud anvendes alene til tandlægernes fordel.
Den tilgang til forsikrings- og pensionsmarkedet er ret unik – og vi gør en dyd ud af kun at have fokus på tandlægernes behov.
Støttefonden har en række attraktive og gratis tilbud, der giver tandlægerne et endnu bedre arbejdsliv. Støttefonden hjælper fx med økonomisk støtte, krisehjælp, erhvervsrådgivning, stress-coaching, misbrugsrådgivning mm.
Ydelserne leveres af professionelle fagpersoner, som er nøje udvalgte.
Har du brug for hjælp eller vil du høre mere om Støttefonden, kan du kontakte os på 3946 0080 – tast 2 eller sende en mail til dagpenge@tdlt.dk.
Støttefonden har en række attraktive og gratis tilbud, der giver tandlægerne et endnu bedre arbejdsliv. Støttefonden hjælper fx med økonomisk støtte, krisehjælp, erhvervsrådgivning, stress-coaching, misbrugsrådgivning mm.
Ydelserne leveres af professionelle fagpersoner, som er nøje udvalgte.
Har du brug for hjælp eller vil du høre mere om Støttefonden, kan du kontakte os på 3946 0080 – tast 2 eller sende en mail til dagpenge@tdlt.dk.
Send en sikker e-mail
Ja tak, jeg vil gerne tilmeldes TandlægeTrygheds nyhedsbrev.
Samtykke
Ved at abonnere på nyhedsmails fra TandlægeTryghed giver du samtykke til, at TandlægeTryghed må registrere din e-mailadresse. Vi behandler oplysningerne i overensstemmelse med persondataforordningen og databeskyttelsesloven. Vi bruger kun din e-mailadresse til at sende dig nyhedsmails.
Du kan til enhver tid afmelde dig vores nyhedsmail, ved at klikke på linket “Afmeld nyhedsmail” i en af vores nyhedsmails.